Köpvillkor

Allmänt

För att kunna göra ett köp på webbplatsen roose.se behöver du vara över 18 år gammal. Om du är under 18 år behöver du ha målsmans tillstånd enligt Föräldrabalken. Genom att göra en beställning på roose.se godkänner du de villkor som gäller vid den aktuella tiden och bekräftar att du har lämnat korrekta personuppgifter. Benämningarna “vi”, “våra”, “vårt” och “oss” avser Roose.se.

Informationen om företaget:

Syster och Bror Salonger AB
556777-9680
Kungsängsgatan 41C
75322 Uppsala


0739919193
kontakt@roose.se

Prisinformation och betalningsalternativ

Alla priser på Roose.se inkluderar moms och i kassan kan du se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter och rabatter som dras av. Att göra en beställning och betala på Roose.se är enkelt och tryggt, och vi erbjuder flera betalningsalternativ genom Klarna i Sverige.

Efter att din beställning har genomförts och godkänts kommer du automatiskt att få en orderbekräftelse. Om du inte har fått en orderbekräftelse kan det bero på att du har angett en felaktig e-postadress eller att e-posten har hamnat i skräpposten.

På Roose.se kan du välja mellan olika betalningsalternativ som passar dina behov. Genom att lämna information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandlingen av dina personuppgifter.

För att minska risken för bedrägerier online har en ny lag trätt i kraft från och med 1 januari 2023, vilket innebär att stark identitetsverifiering krävs vid kreditköp. På Roose.se är BankID-identifiering nu obligatorisk vid alla kreditköp.

Frakt och leveranser

Roose.se är stolta över att ha tagit steget mot en mer hållbar frakt och leveransverksamhet genom att endast erbjuda FOSSILFRIA LEVERANSER. Vi hoppas att detta beslut ska leda till en påskyndad övergång till mer hållbara drivmedel inom transportbranschen.

Vi kommer att fortsätta att lägga till fler leveransalternativ så snart fler transportbolag kan erbjuda fossilfria leveranser eller om befintliga transportbolag kan utvidga till fler områden. Observera att vi endast kan garantera fossilfri transport på vägtransporten, ej under båttransporten.

Vi erbjuder flera olika fraktsätt genom svensk hemleverans, och det uppskattade leveransdatumet visas i kassan för varje alternativ. Vi kan inte garantera leveransdatumet, särskilt under högtider eller stora kampanjer då förseningar kan uppstå.

När din försändelse från Roose.se lämnar vårt lager får du automatiskt ett bekräftelsemail med kollinummer och spårningslänk. Var noga med att ange rätt mailadress vid beställningen, eftersom felaktiga adresser kan orsaka att du missar viktig information om din beställning. Vi levererar endast till Sverige.

Notera att det är viktigt att hämta ut ditt paket i tid för att undvika att det skickas tillbaka som outlöst. Om detta inträffar förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 250 kr för att täcka avgifter och administrativa kostnader.

Ångerrätt

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen Lämpligtvis registrerar du en Retur på ditt konto enligt instruktionerna nedan, på så vis står roose.se för returfrakten. För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i oskadad originalförpackning med tillhörande emballage. Öppnade eller använda smink, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.

Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

Efter att du på valfritt sätt (förslagsvis genom att registrera en Retur under Mina Sidor) meddelat oss att du önskar returnera har du enligt lagen om distansavtal 14 dagar på dig att returnera den aktuella produkten. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet.

Garanti och reklamationsrätt

Om du vill reklamera en produkt hos Roose.se så kan du registrera reklamationen på ditt konto enligt instruktionerna ovan. Eventuella fel på en vara ska anmälas så snart som möjligt eller så snart felet borde ha upptäckts, dock inom skälig tid (2 månader).

Roose.se saluför alla elartiklar med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen och alla garantier gäller i Sverige. Roose.se står då för reklamationskostnader om skadan anses vara ett fabrikationsfel.

Roose.se tar inte ansvar för fel som uppkommit på grund av skada, slitage eller vanvård. Till sådana varudefekter räknas exempelvis söndersliten sladd och sprickor hos produkten.

Garanti och reklamationsrätt gäller endast mot uppvisande av kvitto. Vid godkänd reklamation står Roose.se för eventuella kostnader såsom fraktavgifter och återbetalning med samma betalsätt som användes vid köp.

Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då Roose.se inte har någon nöjdhetsgaranti.

Vid eventuell tvist följer Roose.se Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här.

Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm